Ihmistä varten

Koko sote-uudistuksen keskiössä tulee olla ihminen, ei hallinto. Ihmisten on päästävä sujuvasti hoitoon, palvelut on saatava läheltä ja yhteistyön eri toimijoiden välillä on oltava saumatonta. Palveluja on saatava silloin, kun niitä tarvitsee. Oikea-aikainen apu säästää inhimillistä kärsimystä, sekä kustannuksia.

Palveluihin hakeutuminen tulee olla vaivatonta ja teknologisia ratkaisuja on hyödynnettävä kattavasti vaikkapa sähköisen ajanvarauksen myötä ja etävastaanottoa hyödyntämällä. Teknologia ja tekoäly onkin valjastettava palvelemaan prosessien sujuvuutta. Näiden hyödyntämisessä olemme vielä lapsen kengissä.  Varmistetaan, että tieto liikkuu sujuvasti järjestelmien välillä, ettei potilaan itse tarvitse selitellä samoja asioita moneen kertaan.

Olemme oppineet kukin arjessamme tekemään valintoja. Ihmisinä olemme erilaisia  ja vain me itse tiedämme, millaista palvelua haluamme ja mitä arvostamme. Kun kyse on omasta hyvinvoinnistamme, on erityisen tärkeää, että halutessamme voimme itse valita kehen toimijaan luotamme ja keneltä haluamme palvelun elämän herkissä asioissa.  Mikäli olemme tyytymättömiä, on tärkeää, että voimme äänestää jaloillamme paremman palvelun ja laadun puolesta vaihtaen palveluntuottajaa.

Sote-palvelut koskettavat meitä kaikkia, sinua ja minua. Meidän on tavoiteltava parasta ja hyödynnettävä tämä uudistus tahtomalla, etsimällä ja tekemällä oikeasti jotain uutta ja parempaa.

”Uudistus tulee olla ihmistä varten”

#jonoistahoitoon

#terapiatakuu

#lähipalvelut

#toimivatpalvelut

#riittävättukipalvelut

#palvelutkotiin